Συνδεθείτε για να δείτε περισσότερα

Κάποιο άλλο κείμενο αν είναι απαραίτητο

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies, Privacy Policy and Terms of Service . More information about cookies

+30-211-19-88800 [email protected]

Δημητρίου Γούναρη 4-6, 18531 Πειραιάς, Ελλάδα

Μάρκετινγκ μέσω Pinterest σε 3 κεφάλαια

  • ΚΕΦ.1
  • ΚΕΦ.2
  • ΚΕΦ.3

Τι είναι τελικά το Pinterest;

Ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Pinterest θεωρείται χαμηλότερου προφίλ σε σχέση με άλλα δίκτυα, όπως το Facebook και το twitter. Εν τούτοις, το Pinterest είναι στην πραγματικότητα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κοινωνικά δίκτυα που υπάρχουν. Στο Pinterest, η λογική είναι ως εξής: οι εικόνες παρουσιάζονται σε πίνακες (boards) και οι χρήστες “καρφιτσώνουν” (pin) εκείνες που θεωρούν πιο ενδιαφέρουσες (πολύ απλά, θυμίζει τους ξύλινους πίνακες όπου καρφιτσώνετε φωτογραφίες και σημειώματα, ώστε να τα κρατάτε ζωντανά στη μνήμη σας). Πίσω από αυτή την πολύ σύντομη περιγραφή κρύβεται ένας αληθινός θησαυρός: θα μας πιστεύατε αν σας λέγαμε ότι οι χρήστες ανακαλύπτουν τα προϊόντα σας μέσα από τους πίνακές σας, οι οποίοι τους βοηθούν πάρα πολύ ώστε να κάνουν τις σωστές επιλογές; Με λίγα λόγια, το Pinterest είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναδείξετε τα προϊόντα σας και να σφυγμομετρήσετε την ανταπόκριση των πελατών σας στο καθένα από αυτά! Όπως μπορείτε, πλέον, να καταλάβετε, το Pinterest είναι πολύ πιο χρήσιμο από όσο νομίζατε.

Πριν κάνετε οτιδήποτε, διαβάστε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική Απορρήτου, για να δείτε πώς λειτουργεί. Έπειτα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή μια έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση, ή με τον πιο ...σύγχρονο τρόπο, τη σύνδεση μέσω του προφίλ σας στο Facebook. Αν θέλετε να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό για επιχειρήσεις, τότε μπορείτε να πάτε στο κάτω μέρος της σελίδας και να πατήσετε “Businesses” (“Για Επιχειρήσεις”). Έπειτα πατάτε το κουμπί “Join as a Business” (Ανοίξτε λογαριασμό για την επιχείρησή σας”) και ...ιδού! Σε αυτήν την περίπτωση, όμως, θα χρειαστείτε οπωσδήποτε μια ηλεκτρονική διεύθυνση και έναν κωδικό πρόσβασης. Θα σας ζητηθεί η εταιρική επωνυμία και ο τύπος της. Ακόμα και αν είναι προαιρετική, πάντα είναι καλό να προσθέτετε τη διεύθυνση της ιστοσελίδας της επιχείρησής σας.

Στη συνέχεια θα σας ζητηθεί να διαλέξετε 5 θέματα (“topics”). Σε αυτό το σημείο διαλέγετε αυτά που σχετίζονται περισσότερο με την επιχείρησή σας, τον κλάδο της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Στην πάνω δεξιά γωνία θα δείτε το σύμβολο του Pinterest, μια πινέζα (τι άλλο θα περιμένατε, δηλαδή;). Σε αυτό το σημείο θα κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στο προφίλ σας.

Τώρα ήρθε η ώρα για τη γνωστή και μη εξαιρετέα φωτογραφία προφίλ. Αν φτιάχνετε έναν λογαριασμό για την επιχείρησή σας, τότε θα ορίσετε το λογότυπό σας, το οποίο πρέπει να φαίνεται παντού, ως εικόνα προφίλ. Το Pinterest σας φτιάχνει ειδική αντιπροσωπευτική διεύθυνση, οπότε μην ξεχάσετε να βάλετε την επωνυμία της εταιρείας στο “Username” (“Όνομα χρήστη”). Το πιο σημαντικό κομμάτι, όμως, είναι η στήλη “About You” (“Σχετικά με εσάς”): χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, σαν αυτές που θα χρησιμοποιούσαν οι πιθανοί πελάτες σας για να σας βρουν (για να μάθετε περισσότερα για τις λέξεις-κλειδιά, γνωστές ως keywords ή όροι αναζήτησης, δείτε το μάθημά σας περί SEO, ελληνιστί Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης… χωρίς αυτές δεν πάτε πουθενά). Αν τελικά προσθέσετε και την κεντρική ιστοσελίδα της εταιρείας, θα πρέπει να την επιβεβαιώσετε μετά. Πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο, πατήστε “Save” (“Αποθήκευση”).

Τώρα που έχετε μια ιδέα τι είναι αυτό το ασυνήθιστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πάμε στο σημαντικότερο κομμάτι: τους πίνακες!

Μια εικόνα χίλιες λέξεις!

Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να αναρτήσετε εικόνες των προϊόντων σας από τους πίνακες του Pinterest! Για να φτιάξετε έναν πίνακα, πρώτα δώστε του ένα όνομα που προσελκύει το ενδιαφέρον, έπειτα δώστε μια λεπτομερή περιγραφή και θέστε τον σε μια κατηγορία (σε αυτό βοηθούν πολύ οι λέξεις-κλειδιά που προαναφέρθηκαν), ώστε να εντοπιστεί εύκολα!

Καθώς οι εικόνες είναι ο κύριος τρόπος αντιπροσώπευσης της εταιρείας σας, φροντίστε να είναι επαγγελματικές και υψηλής ποιότητας (ίσως να σας βοηθά λιγάκι στο σημείο αυτό η εμμονή με τα εφέ του Instagram). Επιπλέον, είναι καλό να χρησιμοποιείτε το λογότυπο της εταιρείας τουλάχιστον σε ορισμένες από αυτές. Όσο για τις ίδιες τις εικόνες, καλύτερα να φαίνονται μακρύτερες παρά φαρδύτερες. Το ίδιο το Pinterest προσαρμόζει τις εικόνες στις επιθυμητές διαστάσεις. Εν τούτοις, ας έχετε αυτούς τους παράγοντες υπ’ όψιν σας, ώστε μια εικόνα να εμφανίζεται όπως πρέπει.Το ξέρατε ότι μπορείτε να προσθέσετε και κείμενο; Ακόμα και αν λέμε ότι οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τις αφήνετε έτσι. Μπορείτε να βάλετε κείμενο είτε στην ίδια την εικόνα είτε στην περιγραφή. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ανακοινώσετε διαγωνισμούς!

Μέχρι τώρα ίσως να μην έχετε καταλάβει κατά πόσον αυτές οι εικόνες, τα pins, είναι δυνητικά επικερδείς, σωστά; Τώρα θα έχετε την απάντησή σας! Ευτυχώς το Pinterest προσφέρει τρόπους διαφήμισης σε λογαριασμούς για επιχειρήσεις, με το Promoted Pins, όπου μια καρφιτσωμένη εικόνα σας μπορεί να αξιοποιηθεί για την προώθηση ενός προϊόντος. Για να φτιάξετε Promoted Pins, πηγαίνετε στο μενού “Ads” (“Διαφημίσεις”) πάνω αριστερά δίπλα από την καρτέλα “Analytics” (“Στατιστικά”), η οποία είναι εξίσου σημαντική, όπως θα δείτε. Μόλις μπείτε στο μενού αυτού, θα δείτε το + πάνω δεξιά. Πατάτε “Create an Ad” (“Δημιουργία διαφήμισης”) και ...πάμε!

Στο πρώτο βήμα θα επιλέξετε τον σκοπό δημιουργίας των Promoted Pins. Ο πρώτος είναι “Boost engagement with your Pins” (“Ενίσχυση διάδρασης”). Αυτή η επιλογή σημαίνει ότι θα πληρώνετε κάθε φορά που ένας χρήστης καρφιτσώνει ή κάνει κλικ στην εικόνα που έχετε επιλέξει για προώθηση μέσα στο ίδιο το Pinterest. Στην περίπτωση που επιλέξετε “Get traffic to your website” (“Ενισχύστε τις επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας”), τότε θα πληρώνετε για τα κλικ στην ιστοσελίδα σας (θυμίζει το μάρκετινγκ με πληρωμή ανά κλικ, έτσι δεν είναι;). Ό, τι και αν επιλέξετε, θα πρέπει να διαλέξετε την εικόνα προς προώθηση, να της δώσετε ένα ελκυστικό όνομα, να θέσετε το όριο που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε και την ημερομηνία λήξης του Promoted Pin. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αν πρόκειται να ανακοινώσετε κάτι που κρατά για λίγο χρονικό διάστημα! Σε αυτό το σημείο, θα παρατηρήσετε ξανά τη σημασία των όρων αναζήτησης, καθώς βάσει αυτών θα εμφανιστεί η εικόνα προς προώθηση. Μπορείτε, επίσης, να ρυθμίσετε τις διαφημίσεις σας ώστε να έχουν συγκεκριμένο κοινό (π. χ. βάσει περιοχής). Πριν οριστικοποιήσετε την διαφημιστική σας εκστρατεία, θα χρειαστεί να θέσετε τον προϋπολογισμό της. Μετά την περίοδο αναμονής για έγκριση, η διαφήμισή σας εμφανίζεται στο προσκήνιο!

(Αν η επιχείρησή σας είναι στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπορείτε να πουλήσετε τα προϊόντα σας κατευθείαν μέσω του Pinterest. Για να γίνει αυτό, όμως, πρέπει να πατήσετε “Businesses” στο κάτω μέρος, να ανοίξετε την καρτέλα “Tools” πάνω δεξιά και να επιλέξετε “Buyable Pins”. Θα σας ζητηθεί να θέσετε τα στοιχεία της εταιρείας σας. Μετά την υποβολή της αίτησης, περιμένετε έγκριση από το Shopify).

Τώρα που ξεκινήσατε την εκστρατεία σας μέσω των Promoted Pins, για να δούμε πώς τα πάτε!

Έλεγχος προόδου

Όταν αναφερόμαστε στα Promoted Pins, πρέπει να εστάσουμε και στα Analytics. Τα Analytics εντοπίζονται στα αριστερά, δίπλα από το μενού “Ads”. Μόλις το ανοίξετε, θα μπορείτε να δείτε τις προβολές ανά ημέρα και ανά μήνα. Για να δείτε, όμως, πώς πάνε οι διαφημιστικές σας εκστρατείες, θα πρέπει να δείτε την απόδοση κάθε Promoted Pin ξεχωριστά.

Όταν διαλέξετε μία από αυτές, θα δείτε τα impressions (εντυπώσεις), engagements (αλληλεπιδράσεις), conversions (μετατροπές) και το ποσό που έχετε ξοδέψει. Μέσα από αυτά τα δεδομένα θα μπορείτε να κρίνετε την πορεία ενός Pin. Όλα αυτά μπορεί να σας φαίνονται άγνωστες λέξεις, οπότε θα σας τις εξηγήσουμε μία προς μία.

Τα impressions είναι οι φορές που κάθε εικόνα (pin) εμφανίζεται στην κεντρική σελίδα διάφορων χρηστών. Αν ο αριθμός των impressions είναι μεγάλος, αυτό σημαίνει ότι οι όροι αναζήτησης με τους οποίους αντιστοιχούν τα Promoted Pins σας χρησιμοποιούνται από πολλούς.
Τα engagements είναι οι διάφορες αλληλεπιδράσεις των χρηστών με τις εικόνες που έχετε θέσει ως Promoted Pins, όπως το καρφίτσωμά τους από άλλους χρήστες ή τα κλικ. Φαίνεται μέσα από αυτόν τον παράγοντα πόσες φορές έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες, και πόσες φορές έχουν σταλεί τα pins σας. Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων, τόσο πιο ενδιαφέρον και υψηλής ποιότητας θεωρείται το υλικό που προσφέρεται.
Τα conversions δείχνουν πόσες φορές κάθε Promoted Pin μετέφερε τους χρήστες στην ιστοσελίδα σας, μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πελάτες. Όσο πιο πολλές είναι οι μετατροπές, τόσους νέους οπαδούς αποκτήσατε!

Η ποσότητα που δαπανήσατε σχετίζεται με τα κλικ που δεχτήκατε και λαμβάνει υπ’ όψιν το όριο που είχατε θέσει κατά τη δημιουργία της διαφημιστικής καμπάνιας.
Πέρα από αυτά, όμως, μπορείτε να κοιτάξετε καθένα από τους προαναφερθέντες παράγοντες ξεχωριστά, όπως τα impressions, πόσες φορές έχουν καρφιτσωθεί τα pins σας, πόσα κλικ έχουν δεχτεί και πόσες φορές έχουν παρατηρηθεί αυτές οι ενέργειες τις τελευταίες 30 μέρες (τα δεδομένα του Pinterest Analytics φτάνουν το νωρίτερο μέχρι εκείνο το διάστημα).

Όπως θα έχετε καταλάβει, το Pinterest είναι ένα υποτιμημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς έχει πολλά να προσφέρει στον κόσμο των επιχειρήσεων. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να αφήσετε την εταιρεία σας να αναδειχθεί καθαρά μέσα από τα προϊόντα της.

Ένας όμορφος πίνακας στο Pinterest μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων χωρίς να το καταλάβετε!